ideea afacerii

 
Lyoness ca şi comunitate.

Lyoness Holding Europe AG a fost înfiinţat în 2 iulie 2003, are sediul social în Elveţia, la Buchs, iar sediul operaţional în Austria, la Gratz.
Lyoness Holding este prezent în acest moment în 15 ţări din Europa, în 2010 sunt planificate pentru deschidere Irlanda, Belgia, Franţa, Olanda urmând ca încă alte 13 ţări să fie deschise până în 2012
Începând cu 6 februarie 2010 este prezent în SUA (vezi www.lyoness.us), fiind în curs de  deschidere  Canada şi Mexic.
În România este reprezentată începând cu 26 martie 2006 de LYONESS ROMANIA SRL, cu Office în Bucureşti, Calea Floreasca 169 A (vezi www.lyoness.ro )
Lyoness este o comunitate de cumpărători interesaţi să cumpere cu discount. Pentru aceasta caută furnizori de încredere pentru produse şi servicii de care avem nevoie zilnic, furnizori dispuşi să ne ofere acest discount (www.lyoness.ro secţiunea Întreprinderea, http://www.lyoness.ag/RO/t_default3_2296.htm ).
Pe aceşti furnizori  Lyoness îi numeşte parteneri comerciali.

Printre partenerii comerciali europeni se află Liedl, OMV, Kika, Otto, Zielpunkt. Parteneri comerciali naţionali în România sunt Carrefour, Rompetrol, Diverta, Kika, Lukoil, Hervis, House of Art, Fox, Levis, Praktiker, Domo, Chocco Gift (pentru lista completă accesează www.lyoness.ro secţiunea Comercianţi în apropierea dumneavoastră, http://www.lyoness.ag/internal/RO/Public/DealerSearch/Index?cm_sp=Home-RO-_-tlQuicklinks-_-Partner-companies-near-you).

Prin intrarea în comunitatea Lyoness se intră în relaţie contractuală cu Lyoness Holding Europe AG.
Pentru a reprezenta interesele comunităţii în faţa autorităţilor române funcţionează SC LYONESS ROMÂNIA SRL, la care acţionar majoritar este Lyoness Holding.

LYONESS ROMÂNIA SRL are rolul de a negocia, în numele Lyoness Holding, discounturi la comercianţi, şi, de asemenea, de a oferi suport comunităţii de cumpărători (logistică, instruire, relaţia cu autorităţile, organizarea de evenimente).

Echipa managerială a LYONESS ROMÂNIA SRL este formată din TIBERIU VICSAY - director executiv, NATALIA VICSAY - director operativ, MARIN BENE – key account manager, FLORIN PĂSAT – director de vânzări.
Există 2 birouri ale LYONESS ROMÂNIA SRL, unul la Oradea – Str. Olteniei Nr.42, celălalt la Bucureşti – Calea Floreasca 169 A, corp C, et. III.
Datele de contact se găsesc pe www.lyoness.ro la secţiunea Contact (http://www.lyoness.ag/RO/contact.htm )

Lyoness ca sistem de fidelizare


Nu există taxă de intrare sau de utilizare a sistemului Lyoness – intrarea şi menţinerea în sistem sunt gratuite pentru cumpărători .
La intrarea în grupul de cumpărători se primeşte un card de fidelitate nominal, card care este valabil la partenerii comerciali Lyoness din toată Europa care au instalat cititor pentru cardul de fidelitate Lyoness.
Se mai primeşte un identificator unic (ID), un birou virtual pe www.lyoness.ro, birou accesibil cu user şi parolă. Id-ul este transmisibil prin vânzare, cedare, moştenire.

Fiecare membru din grupul de cumpărători poate da mai departe cardul de fidelitate Lyoness către alte persoane fizice sau firme.

Lyoness negociază cu partenerii comerciali discounturi între 4% şi 35% (depinde de marja pe care o are fiecare partener comercial). Există, ca excepţie, şi discounturi de 3% sau 2,5% sau discounturi oferite ca sumă fixă şi, în această situaţie, algoritmul prezentat mai jos este corectat în aşa fel încât să se respecte proporţiile.

Din discountul oferit de către partenerii comerciali pentru a-şi fideliza cumpărătorii din sistemul Lyoness, un procent de 1% rămâne la Lyoness ca sursă de venit (comision de intermediere), restul se distribuie în grupul de cumpărători. Pe www.lyoness.ro este afişat procentul care se distribuie în grupul de cumpărători, dar informaţia este disponibilă doar celor care s-au înscris în grup.

Cumpărătorii primesc o restituire imediată de 1% din cumpărăturile proprii, bani care se virează într-un cont bancar.

Mai departe, primeşti un comision de 0,5% din cumpărăturile celor pe care tu i-ai adus în grupul de cumpărători sau care ţi-au fost alocaţi în urma campaniei de reclamă (aceste persoane/firme se numesc  la noi direcţi) şi un comision de 0,5% din cumpărăturile celor pe care i-au recomandat direcţii (aceştia se numesc la noi indirecţi).

Se consumă în acest mod 3% din discountul dat de comercianţi.

Diferenţa de discount (între 1% şi 24%) se măsoară separat pentru fiecare persoană în parte şi este distribuită către acele persoane care decid să facă din Lyoness o afacere.
Modul în care se măsoară această de diferenţă de discount este sub formă de poziţii.
O poziţie reprezintă momentul în care, în urma cumpărăturilor personale (nu contează numărul de cumpărături sau intervalul de timp) s-au generat 215 lei din diferenţa de discount.

Exemplu
Dacă faci doar cumpărături de la Carrefour, care oferă 4% discount, doar 1% merge în acest cont de poziţii (noi obişnuim să îi spunem puşculiţă). Asta înseamnă că e nevoie de cumpărături de 21.500 lei la Carrefour ca să se formeze o singură poziţie.

Dacă însă ai de montat uşi şi geamuri noi sau îţi închizi balconul şi faci acest lucru cu un partener care dă 10% discount, atunci la 10.000 lei investiţi în renovare se formează 3 poziţii şi rămân şi 55 de lei în contul de poziţii (7% x 10.000 lei = 700 lei care merg în contul de poziţii/puşculiţă. 700 lei : 215 =  3 poziţii plus 55 lei).

Aceste poziţii se plasează în ordinea în care se formează  într-un sistem binar de decontare.
Sistemul binar de decontare este considerat cel mai bun sistem de compensare iar descrierea lui tehnică o găsiţi la http://www.network-marketing-business-school.com/Binary-Plan.html.

Ca urmare a plasării poziţiilor în sistemul de decontare în Lyoness mai există încă  6 (şase) tipuri de comisioane (restituiri).
  • Buget de cumpărare (noi îi spunem cec final)
  • Comision de sistem
  • Bonus de partener direct
  • Bonus de partener in-direct
  • Poziţii bonus
  • Treceri de poziţii

Pentru a beneficia de aceste comisioane e nevoie să ai poziţii plasate în sistemul de cumpărare. Poţi avea poziţii în două modalităţi:
  1. Mergi la cumpărături şi din diferenţa de discount se formează poziţii (statistica din România arată că pentru o persoană se formează, în medie, 4 poziţii/an; cu alte cuvinte, la aproximativ 3 luni se strâng în contul de poziţii/puşculiţă cei 215 lei).
  2. Dai un avans la cumpărături de 215 lei. Altfel spus, în loc să mergi la cumpărături şi să primeşti discount îţi pui tu discountul în avans (îţi „blochezi” o poziţie) şi apoi îl foloseşti la cumpărături viitoare.

Acest avans la cumpărături/poziţie în avans se poate folosi la cumpărături viitoare, conform CGA (vezi http://www.lyoness.ag/RO/int_agb.aspx ) în două moduri



  • Completare
  • RE-CASH

Prezentarea celor 6 comisioane şi a celor două modalităţi de folosire a avansului nu este scopul acestui descrieri tehnice. Pentru înţelegerea lor este necesară participarea la cel puţin unul din evenimentele de instruire Lyoness pentru cei care doresc să facă Lyoness ca afacere.

Trebuie precizat că şi în urma folosirii banilor din avans prin COMPLETARE sau RE-CASH aceste poziţii aduc cele 6 comisioane enumerate mai sus.

Din acest punct de vedere avansul poate fi privit ca pe o accelerare a veniturilor viitoare pentru cei care doresc să dezvolte un grup de cumpărători.
Dacă nu reuşesc acest lucru, atunci îşi pot folosi acest avans la cumpărături.

De asemenea, poziţiile dobândite fie prin discount, fie prin avans pot fi vândute, donate sau lăsate moştenire.

În Lyoness cursul intern este 1 EUR = 4,3 lei. Acesta este cursul cu care se contorizează formarea poziţiilor şi pe care se calculează şi comisioanele care trebuie primite.

Există mai multe tipuri de poziţii. Diferenţierea se face în funcţie de valoarea acestor poziţii, în GRUPE ECONOMICE (GE).  Există poziţii de 50 EUR (GE I ), 150 EUR (GE II), 400 EUR (GE III), 1200 EUR (GE  IV),  4000 EUR (GE V).
Principiile prezentate pentru poziţiile de 215 lei (50 EUR) sunt valabile pentru poziţiile din toate Grupele Economice.

Pentru cei care doresc să-şi optimizeze câştigurile se poate porni cu un avans minim de 150 EUR.

Există mai multe „pachete” pentru pornire pentru cei care doresc să dezvolte un grup de cumpărători, dar niciunul dintre ele nu te condiţionează să nu dezvolţi o structură proprie. Aceste „pachete” doar accelerează veniturile şi îţi dau un venit pasiv care vine mult mai repede.

Aceste pachete sunt:
  • Pachetul „Client”: avans la cumpărături de 350 EUR
  • Pachetul Business Minim: avans la cumpărături de 2000 EUR
  • Pachetul Business Mediu: avans la cumpărături de 3200 EUR
  • Pachetul Business Ideal: avans la cumpărături de 7200 EUR

Pentru cei care decid că Lyoness li se potriveşte ca afacere şi decid să dezvolte un grup de cumpărători, pornirea cea mai bună în acest moment este cu Pachetul Business Ideal.

Pornirea cu unul din cele 3 pachete business conferă statutul de „Partener Business”.

Mai există încă 2 comisioane care nu depind de prezenţa poziţiilor personale în sistemul de decontare, dar măsoară câte poziţii generează lunar grupul tău de cumpărători.

Aceste comisioane sunt
  • Niveluri de carieră (există 8 niveluri de carieră)
  • Bussiness bonus

Aceste ultime două comisioane sunt comisioanele care generează un venit pasiv consistent pe termen lung. Pentru înţelegerea lor este necesară participarea la cel puţin unul din evenimentele de instruire ale Lyoness pentru cei care decid să facă Lyoness ca afacere.

Lyoness ca sistem de fidelizare pentru partenerii comerciali


Lyoness le furnizează partenerilor comerciali un sistem de fidelizare „la cheie” care le oferă acestora mai multe beneficii:
  • Economii de implementare estimate între 10.000 şi 50.000 EUR (costurile majore sunt date de modificarea soft-ului de contabilitate).
  • Promovare la nivel naţional. N-am văzut nici un posesor de card de fidelitate obişnuit să-i spună şi prietenului sau colegului despre faptul că are card la Sensiblu sau Mol etc. În schimb în Lyoness eşti stimulat să dai mai departe această informaţie prin mecanismul de recompensare prezentat mai sus.
  • Promovare la nivel internaţional. Orice membru al grupului de cumpărători va căuta partenerii comerciali Lyoness în zona în care va merge în România.
  • Foarte simplu de gestionat. Singurul lucru pe care îl are de făcut partenerul comercial este să plătească discountul către Lyoness (factura de discount este deductibilă fiscal pentru comerciant). Distribuirea discountului este în totalitatea responsabilitatea Lyoness.

Lyoness ca sistem de instruire


Hilton Johnson, Coach Trainer în vânzări, spune „oricât de bun ar fi produsul tău, nu îl poţi vinde fără să ai un sistem cu care să facă asta”.

Sistemul de instruire Lyoness este compus în acest moment din următoarele module
  • Business Info – este prezentarea de bază a conceptului „Bani înapoi la fiecare cumpărătură”, a sistemului de fidelizare Lyoness şi a primelor 4 comisioane (restituirea imediată 1%, bonusul de prieteni 0,5%, bugetul de cumpărare/cec-ul final, comisionul de sistem).
    • Participarea este liberă, fără costuri, dar este recomandat ca cel care participă pentru prima dată să fii primit o informaţie minimă de la cel care l-a invitat
    • Lista oraşelor în care se ţin prezentări se găseşte pe http://www.lyoness.ag/RO/events/list/19.aspx
  • Lyoness Day – este o instruire de o zi (5-6 ore) în care se prezintă şi restul de 6 comisioane şi se oferă principiile de bază pentru a reuşi în afacerea Lyoness.
    • Participarea este condiţionată de participarea la cel puţin un Business Info
    • Costul este de 75 lei, în care sunt incluse următoarele costuri: materialele de instruire, chiria sălii, plata referenţilor interni, consumaţia din timpul cafee-break-urilor. Nu este inclus transportul.
    • Oraşele, datele şi locaţiile în care se desfăşoară evenimentele Lyoness Day se găseşte pe http://www.lyoness.ag/RO/t_int_event_list.aspx?App=List&CategoryID=24
  • Business Seminar – este o instruire de 2 zile în care se reiau informaţiile din Lyoness Day şi se lucrează pe dezvoltarea de abilităţi pentru a reuşi în afacerea Lyoness
    • Participarea este condiţionată de participarea la cel puţin un Lyoness Day şi de pornirea cu un avans minim de 7 poziţii (350 EUR).
    • Costul poate varia între 200 lei şi 350 de lei, în funcţie de hotelul la care se desfăşoară evenimentul şi de alegerea variantei cu cazare/fără cazare. În aceşti bani sunt incluse următoarele costuri: materialele de instruire, chiria sălii, plata referenţilor interni, consumaţia din timpul cafee-break-urilor, prânzul de sâmbătă şi duminică, cina de sâmbătă seara. Nu este inclus transportul.
    • Oraşele, datele şi locaţiile în care se desfăşoară evenimentele Lyoness Day se găseşte pe http://www.lyoness.ag/RO/t_int_event_list.aspx?App=List&CategoryID=24
  • Leader Seminar – este o instruire de 4 zile desfăşurată cu liderii din toate ţările Lyoness care au atins minim nivelul 3 de carieră. Se desfăşoară într-o staţiune din Austria. Costul este de 2000 EUR, dar este suportat de Lyoness Holding. Nu este inclus transportul.

Lyoness şi campaniile de reclamă


Lyoness are în acest moment suportul tehnic şi „know-how”-ul pentru a accelera dezvoltarea grupului de cumpărători prin reclamă.
Scopul campaniilor de reclamă este aducerea în grupul de cumpărători a 5% din populaţiei fiecărei ţări în care îşi desfăşoară activitatea (mai multe detalii sunt accesibile celor care au poziţii pe http://www.lyoness.ag/RO/t_int_dl_7672.aspx la secţiunea LĂMURIRE FAZĂ PRINCIPALĂ EUROPA).

În acest moment sunt în desfăşurare campanii de reclamă în Austria, Ungaria şi Slovacia.
Mecanismul este următorul: persoanele care văd reclama la televizor, în ziare, pe Internet etc se pot înscrie în grupul de cumpărători sunând la un telefon cu acces gratuit sau completând un formular care va fi disponibil la acel moment peste tot. Aceste persoane, însă, nu au sponsor, nu sunt directul nimănui. Aceste persoane vor fi alocate acelor Parteneri Business care participă la campania de reclamă.

Condiţiile participării la campania de reclamă:
  • În România
    • Poziţii acumulate de minim 2000 EUR (fie din cumpărături, fie din avans, fie şi din cumpărături şi din avans)
    • Plata unei anumite sume pentru direcţii alocaţi. În Austria, Ungaria, Slovacia costul a fost de 10 EUR/direct. Estimarea mea este că în România costul va fi mai mic deoarece la aceleaşi costuri cu reclama numărul de direcţi înscrişi ca urmarea a campaniei va fi mai mare decât în cele 3 ţări.
  • În Europa
    • Poziţii acumulate de minim 2000 EUR (fie din cumpărături, fie din avans, fie şi din cumpărături şi din avans)
    • Calificarea nivelului 2 de carieră (prima lună în care structura a generat poziţii în valoare totală de 10.000 EUR)
    • Plata licenţei de participare la campaniile de reclamă din Europa. Această licenţă are valoarea de 1000 EUR. Aceşti bani se întorc la cel care i-a plătit prin faptul ca la fiecare campanie de reclamă se returnează 10% din costul direcţilor pentru acea ţară (urmează campanii de reclamă în 29 de ţări din Europa).
    • Plata unei anumite sume pentru direcţii alocaţi. 

În ambele situaţii se semnează un contract cu Lyoness Holding în care se specifică numărul de direcţi garantaţi şi faptul că pentru direcţii pe care reclama nu a reuşit să-i aducă se restituie banii plătiţi.

Lyoness şi relaţia cu comercianţii


Scopul Lyoness este de a avea peste tot instalat cititor pentru cash-back card.
Comercianţii cu puţine puncte de lucru nu au putere de negociere din acest punct de vedere şi, fie acceptă instalarea cititorului de cash-back card, fie nu pot deveni parteneri comerciali.
Aceşti comercianţi plătesc către Lyoness discountul în momentul în care acesta atinge o anumită valoare, negociată prin contract.
Acesta este motivul pentru care la aceşti comercianţi cumpărăturile se decontează cu o anumită întârziere (sau nu se decontează, pentru că nu le-am generat suficient de mult rulaj care să acumuleze discountul pentru care Lyoness să ceară plata).

La comercianţii naţionali de genul Carrefour sau Rompetrol instalarea cititoarelor de cash-back card necesită investiţii financiare şi modificări informatice în soft-ul acestor comercianţi. Pentru a decide dacă investiţia merită aceşti comercianţi vor să se convingă că le generăm un rulaj suficient de mare. Şi testează acest lucru prin emiterea de bonuri valorice pe care Lyoness le cumpără deja cu discount.
La achiziţionarea bonurilor valorice discountul se prelucrează imediat, deoarece Lyoness l-a primit deja când a cumpărat bonurile de la comerciant.